Značky a mileniálové

Nyní se zaměříme na mileniály a jejich vztah ke značkám, protože v této oblasti jsme došli k velmi zajímavým závěrům. Mileniálové jsou velcí srdcaři, kteří se umí a chtějí pro něco nadchnout a nefungují na ně prázdné řeči – toho by si měly být vědomé značky a marketing jako takový.
Na nedávném setkání Marketingového institutu na téma jak prodat to, co prodávají všichni, hovořil Luboš Rezler ze společnosti Millward Brown o svém pravidelném celosvětovém průzkumu TOP 100 Brandz značek – zabývajícím se nejsilnějšími značkami.
Shrnul, co musí značka udělat aby byla úspěšná. Jedná se o těchto 10 bodů pro budování úspěšných značek
• mějte poslání
• buďte autentičtí
• udržujte konverzaci se zákazníky
• nemyslete jen na finance – i další aspekty jsou důležité
• kultivujte zkušenost se značkou – neorientovat se jen na nákup
• mluvte k jednotlivcům, ne ke generacím
• používejte osobní data s respektem – inteligentně a s rozmyslem
• změňte přístup k transakcím – od nákupu ke vztahu
• rozšiřte bitevní pole i mimo svou kategorii
• buďte jiní, ale musí to být smysluplná odlišnost
Proč to tady otevíráme? Autenticita, relevance a smysluplnost jsou také základní stavební kameny, které je třeba používat a bez výjimky naplňovat, také pokud chceme být pro mileniály zajímaví a úspěšní.
Jestli je něco pro mileniála důležitého, tak je to reálnost. Mileniály nezajímají prázdné řeči, sliby, švindly, potřebují se nadchnout, značce věřit, žít s ní, komunikovat s ní. Je velmi úsměvné, že se tu řeší zejména ve spojitosti s touto cílovou skupinou, když by to vlastně mělo být samozřejmé se všemi klienty. Ostatní cílové skupiny ovšem umí odpustit, pokud k nim jejich značky nejsou upřímné, neumožňují jim interakci nebo je tak trochu tahají za nos.
Velmi zajímavé je to, jakým značkám se v současné době nejvíce daří bez ohledu na cílovou skupinu. Jsou to právě autentické, otevřené a silně se rozvíjející značky, které silně inovují a snaží se svým zákazníkům přinést opravdu nějakou přidanou hodnotu. Skvělý příkladem potom může být společnost Amazon, která díky ohromnému množství inovací, velmi proklinskému přístupu je otevřené komunikaci poskočila v hodnotě své značky o téměř 60 %. Samozřejmě velkým tahounem tady bude skupina mileniálů, ovšem jak už jsme řekli, je to platné i pro jiné cílové skupiny.
Tak tedy ještě jednou pokud chceme zaujmout tuto cílovou skupinu nesmíme lhát, musí jim být jasné, co od nás dostávají a proč musí s námi moci komunikovat a to nehromadně, ale individuálně a samozřejmě se musíme neustále rozvíjet. 
Snímek obrazovky 2017-09-12 v 15.42.41
Snímek obrazovky 2017-09-12 v 15.42.48

Odebírejte naše novinky

Přidejte se k nám a žádná plánovaná akce Vám neunikne!

Plně respektujeme nařízení GDPR. Popis způsobu našeho chování najdete v patičce

 

-Děkujeme.