Víte, že…
Jedna z oceněných prací přinesla v rámci affiliate programu Nárůst ROI o 180 % za 1,5 roku (zlepšení ROI z 1,4 na 4).
Lidé si navzájem důvěřují v 90 %, oficiálním firemním zprávám v 33 % (MKTI)
Zaměstnanci mají v průměru 10x více připojení než jich značka může dosáhnout v jiných kanálech. (MKTI)
V Číně je 3200 Starbucks ve 139 městech.
58 % lidí konkrétní značce nevěří, dokud nevidí konkrétní důkaz toho, že opravu plní svoje sliby (Trinity Mirror a Ipsos, 2018)
Wechat – největší čínská messaging síť má hodně přes miliardu uživatelů – umožňuje kromě komunikace, nakupovat, platit a řadu jiných funkcionalit
Ze všech sociálních sítí Češi nejvíce důvěřují YouTube, nejméně Twitteru. (Digital Index 2018: AMI Communications)
91 % zákazníků říká, že nejvíce si u značky váží toho, když si na nic nehraje a je autentická. (Cohn & Wolfe’s 2017 Authentic Brand study)
V průměrném supermarketu je zhruba 60 000 produktů a přečíst si každou etiketu jen zepředu by tak trvalo 16 dní (Shopper Insights & Retail Activation conference 2018)
Čeští internetoví uživatelé mají ze všech médií největší důvěru k České televizi (74 %) a Českému rozhlasu (53 %). (Digital Index 2018: AMI Communications)
72 % lidí do 24 let říká, že jsou ochotni si připlatit za výrobek, který je šetrný k životnímu prostředí. (Ipsos)
8 z 10 finančních ředitelů̊ říká, že přístup firmy k udržitelnosti může výrazně ovlivnit to, jestli bude firma v budoucnu schopna získat dodatečný kapitál. (Deloitte CE CSR Managers’ Survey)
Nejčastějším zdrojem fotografií jsou pro firmy fotobanky (60 %), výrazně ale narůstá počet těch, které zaměstnávají vlastního fotografa (51 %). (Contently Report 2018)
65 % social media managerů alespoň jednou denně sdílí příspěvek s fotkou nebo videem. Věří, že tak uživatele na sociálních sítích více zapojí. (https://contently.com/strategist/2018/05/02/report-visual-content/)
Generace Y preferovala mít „cool“ zážitek před tím mít „cool“ produkt, u generace Z se to ale obrací a 60 % nejmladších dává přednost produktu. (Deep Focus)
75 % ředitelů velkých firem uvádí, že si alespoň jednou týdně pustí video, které se týká jejich práce a 65 % říká, že se po zhlédnutí videa podívají i na webové stránky jeho tvůrce. (Forbes)
53 % lidí využívá pro kontrolu mailu nejčastěji mobilní telefon. U generace Z je to dokonce 67 %. (BlueCore)
25 % českých firem nějakým způsobem měří svůj dopad na životní prostředí, společnost či ekonomiku (Deloitte CE TOP 500).
Generace Z, stejně jako ostatní věkové skupiny, preferuje, aby ji firmy s reklamou oslovovali e-mailem, sociální média jsou až na druhém místě. (Deep Focus)
65 % mladých nemá rádo reklamy, které zobrazují život příliš dokonale. (Adweek)
Nejčastějším kreativním přístupem je storytelling (39 %), zapojení ambasadorů/influencerů (26 %) a humor (22 %), (McCANN, 2018)
Kampaně využívající emoce (60 %) jasně převažují nad kampaněmi využívající čistě racionálního/informativního přístupu (13 %), (McCANN, 2018)
Kampaně, které vyhrají v soutěžích kreativity, mají 60% šanci, že se umístí v soutěžích efektivity? Běžná kampaň má šanci 4%. (McCANN, 2018)
Emoční kampaně mají výrazně větší vliv na zisk? (McCANN, 2018)
Online se stává nejčastěji využívaným komunikačním kanálem (91 % vítězných prací v soutěži Effie)? (McCANN, 2018)
TV žije! (65 %) a funguje výborně v kombinaci s online kanálem (61 % je TV + online), (McCANN, 2018)
52 % firem u nás je určována obchodním oddělením? Jedním z důvodů je fakt, že obchodníci mají jasné a přesné přínosy své práce – tedy zisk. (MKTI, 2017)
Jen 2 % dat, která se v businessu dnes používají, mají konkrétní přínos a opodstatnění? Zbytek je duplicitní nebo potvrzuje něco, co vůbec není podstatné. (MKTI, 2017)
70 % zákazníků nenakupuje proto, že něco chtějí mít, ale že potřebují vyřešit problém? (MKTI, 2017)
ROI marketingu je u stávajícího zákazníka 2,5x vyšší než u nového? (MKTI, 2017)
Zákazníci využívají 10 informačních zdrojů před nákupním rozhodnutím. (MKTI, 2017)
70-80 % kupónů je využíváno současnými uživateli a jen 5 % lidí, kteří produkt ještě nevyzkoušeli. (MKTI, 2017)
73 % zákazníků nakupuje dále a více, pokud mají dobrou zkušenost, ale 59 % jich odejde ke konkurenci. (MKTI, 2017)
Udržet si zákazníka je 7x levnější než získat nového? (MKTI, 2017)
80 % zákazníků by zaplatilo více, pokud by získali lepší zážitek. (MKTI, 2017)
1 % snížení ceny snižuje zisk o 7-11 %! (MKTI, 2017)