Na setkání IIK, které proběhlo za hojné účasti v prostorách IPSOSU, jsme se tentokrát zaměřili na employee branding. Hodně se o tom mluví, ale málokdo ví, jak k tomu přistoupit. Díky pestrému výběru hostů jsme se dostali přes teoretické základy a průzkumy až ke zhlédnutí praktických ukázek, jak to funguje v předních českých firmách.

Téměř všechny firmy mají sepsány vize, mise a hodnoty. V žádném případě se nejedná o nesmysly, ale může se to hodit.  Díky tomu totiž zaměstnanci vědí, proč je jejich práce důležitá a proč by měli pracovat lépe – to pochopitelně zvyšuje jejich výkon, angažovanost a loajalitu. „70% firem má sice sepsanou vizi, misi a hodnoty, ale jde spíš o formalitu a moc se tím neřídí. To je ale velká chyba. Pokud by se tím řídily, mohly by obratově růst až dvojnásobně,“ říká Tomáš Poucha, výkonný ředitel IIK. Velkou a častou chybou je, že ve firemní komunikaci je to, co zajímá firmu, ale to už nezajímá zaměstnance nebo potenciální kandidáty.

Lenka ŠilerováIPSOSu vnesla do setkání trochu statistik, čísel a průzkumů. 73% zaměstnanců se při volbě zaměstnání rozhoduje i podle pověsti zaměstnavatele, ale pouze 51% zaměstnanců vnímá svojí firmu jako firmu s dobrou pověstí. 55% zaměstnanců by dokonce svého zaměstnavatele nedoporučilo. Dobrá reputace je při hledání vhodných zaměstnanců klíčová. Potenciální uchazeče neovlivňují jen zkušenosti ostatních, ale důležitá je i pozitivní zákaznická zkušenost. A proč vlastně usilovat o employer brand? Můžete ušetřit ve všech fázích zaměstnaneckého vztahu. Chodí k vám správnější lidi se stejnými hodnotami a především to má pozitivní dopad na spokojenost zákazníka.

A jak vlastně vytvořit employer brand? Především je třeba definovat cílovou skupinu, zjistit její očekávání a preference a s ohledem na to nastavit i komunikaci. Najděte unikátní a pravdivou odlišnost od ostatních firem, odlište se a starejte se o dobrou reputaci.

Následovaly praktické ukázky kampaní. Michael Sidó T-mobilu přinesl ukázat kampaň, jejíž cíl byl prostý – říct zaměstnancům „díky“. V posledních třech letech prošli zaměstnanci třemi integracemi, museli často obhajovat svoje pozice a mají tedy za sebou velmi náročné období. Kampaň se šířila prostřednictvím všemožných kanálů od časopisu až po samolepky. Občas je totiž potřeba zaměstnancům poděkovat za to, že pracují přesčas nebo že se vzdělávají. A proč to tedy neudělat ve velkém stylu?

Filip Šubrt ze Sazky se v poslední době snaží vypořádat s velkou výzvou – postavit interní komunikaci od nuly. Kromě tipů, kde se dozvědět informace o tom, jaká témata hýbou firmou (kuchyňky a kuřárny), nám představil množství projektů, které již stihl zrealizovat. Zajímavým projektem je Hyde park. Jedná se o setkání vedení firmy, které odpovídá na často anonymní otázky zaměstnanců. Management se díky tomu dozví, co trápí zaměstnance a co je doopravdy zajímá. Zrealizovali také den otevřených dveří pro rodiny zaměstnanců. Byla to historicky první možnost, kdy mohli zaměstnanci rodinným příslušníkům ukázat, kde pracují. „Jak jsem již slyšel na jedné z Vašich akcí – dobrá interní komunikace dělá z práce vášeň. Lidé poznají, že to dělám rád a dokud to budu dělat rád, tak to budu dělat,“ zakončuje svůj příspěvek šéf IK Sazky.

Setkání zakončil Jiří LandaBrandBakers: „O značce zaměstnavatele se hodně mluví, ale podle nás to není žádná věda. Zapojit selský rozum a procesy, které již normálně fungují ve vztahu k zákazníkům. Chovejte se k zaměstnancům jako k zákazníkům.“ Je klíčové udělat si průzkum a zjistit, proč u Vás lidé pracují a podle čeho se potenciální zaměstnanci rozhodují. Proč jste na světě? Jací jste? Co nabízíte? V čem jste jedineční? Přesně takové otázky byste si měli položit a podle toho také komunikovat.

Tato akce již proběhla. Výstupy a prezentace z akce najdete v naší knihovně. Knihovna je pro členy Marketingového institutu zdarma. Ostatní nás prosím kontaktujte.


Odebírejte naše novinky

Přidejte se k nám a žádná plánovaná akce Vám neunikne!

Plně respektujeme nařízení GDPR. Popis způsobu našeho chování najdete v patičce

 

-Děkujeme.