Tisková zpráva k soutěži Grand Prix 2018

 

Tisková zpráva, 27. 9. 2018

 

Marketing míří ve firmách do důležitější role a prodává, ukázala nejlepší marketingová řešení roku

  Grand Prix 2018 Marketingového institutu získala společnost AXA

 

Cenu Grand Prix získala v 8. ročníku Problem Solving Competition Marketingového institutu společnost AXA Assistance za zásadní zvýšení ROI affiliate programu. Odbornou porotu letos oslovily nejvíce právě ty práce, kterým se podařilo posunout marketing do pozice partnera byznysu. Tento přístup zároveň charakterizuje nejvýraznější trend, na který by se podle expertů měli marketéři zaměřit.

 

Do soutěže, jejímž cílem je ukázat ty nejzajímavější řešení konkrétních problémů z praxe, poskytnout firmám zpětnou vazbu na jejich práci a také inspirovat veřejnost, se letos přihlásily desítky prací velkých nadnárodních firem, rodinných podniků i inovativních projektů.

 

Nejvyšší ocenění odborné poroty složené z marketingových specialistů získala společnost AXA Assistance za podrobnou analýzu svého affiliate programu. Analýza detailně ukázala reálný přínos jednotlivých partnerů tak, aby mohla firma následně celý affiliate program zásadně zefektivnit. Pomocí tzv. data-driven atribučního modelování, s tím související tvorbou metodiky pro kontinuální monitoring a následné optimalizaci affiliate programu se společnosti AXA Assistance podařilo dosáhnout zvýšení ROI affiliate programu o 180 %.

 

„Marketing se musí vymanit ze škatulky něčeho, co je pěkné mít, jen pokud se firmě daří a není hluboko do kapsy. Je třeba být efektivnější, měřit a automatizovat. Pouze tak může být marketing brán opravdu vážně a posunout se do pozice důležitého partnera pro byznysový růst,“ vysvětluje rozhodnutí odborné poroty Tomáš Poucha, ředitel Marketingového institutu. Mezi nejúspěšnější se tak letos zařadily právě práce s jasným byznysovým přínosem.

 

Trendu navzdory  

Právě takovou prací byla i zásadní změna byznys modelu vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA, kde se podařilo najít nové obchodní příležitosti za pomoci nově vytvořených produktů, které klientům umožňují lokální zacílení. Díky jednotné strategii, vytvoření profesionálního týmu s profesionální péčí, modernějším metodám, efektivnějšímu plánování a kontrolování procesů získalo vydavatelství stabilnější pozici na trhu a dokázalo obrátit dlouhodobě klesající trend v růst.

 

Který zákazník je nejdůležitější?

Jednoznačný dopad na prodeje měla také komplexní automatizace obchodních a marketingových aktivit ve společnosti Enehano za pomoci využití nástroje na kategorizaci a prioritizaci obchodních příležitostí. Přesné rozškálování klientů podle jejich potřeb a nároků vedlo nejen k efektivnějšímu využívání interních zdrojů a úspoře času, ale hlavně umožnilo obchodníkům zaměřit se na ty nejdůležitější obchodní příležitosti.

 

„Podobné práce přitom nejsou ani zdaleka důležité jen pro firmy samotné, měly by inspirovat celou marketingovou veřejnost. Teď sice máme ekonomický přebytek a spousta marketérů se věnuje jiným věcem, protože cítí zdánlivý klid. Ale to je chyba. Už nyní je potřeba pracovat na zprůhlednění a zdůraznění návratnosti marketingových aktivit a chápat tyto činnosti jako přípravu na krizi, která dříve či později přijde,“ říká Tomáš Poucha, jeden ze zástupců odborné poroty.     

 

Proti proudu

Vedle prací zaměřených na dominantní téma letošního ročníku oslovily porotu také originální přístupy a řešení jdoucí proti proudu. Takovým případem byl i vítěz v kategorii Projekt, společnost Footshop. Ta se rozhodla upozornit na svůj obchod pomocí speciálního eventu – přemalování fasády hotelu Kyjev v Bratislavě. V projektu šlo o krásné propojení několika cílů společnosti – podporu umění skrze obchody, zvýšení mediálního zásahu na slovenském trhu a zvýšení návštěvnosti obchodu v Bratislavě. „Je osvěžující vidět ještě dnes někoho, kdo nedbá na poučky a dělá si všechno po svém. Navíc, když mu to tak skvěle funguje,“ uzavírá Poucha.   

 

Více informací o soutěži a oceněných pracích najdete na www.mkti.cz/grand-prix-2018-zna-sve-viteze.

 

Přehled všech oceněných prací v jednotlivých kategoriích:

 

Projekt

Firma a název práce Čestné uznání
1. Footshop – Hotel Kyjev Big balls – Bez strachu do projektu
2. Siemens – Cena Wernera von Siemense Kontinuální práce v oblasti společenské odpovědnosti firmy
3. Kolorky – Uvedení na trh Nadšenectví a chuť jít dále
GUMEX – Automatizace mailové komunikace Urputné hledání správné cesty v B2B světě
VLM – Setkání s hejmanem Navázání a vytěžení úzkých vztahů napříč regiony

 

Jiný pohled a přístup

Firma a název práce Čestné uznání
1. AXA – ROI Affiliate Program Grand Prix 2018
2. VLM – 4 základní nohy VLM Zásadní změna business přístupu
3. Enehano – Salesforce řešení pro oblast automatizace obchodních a marketingových aktivit Automatizace řízení marketingu a obchodu
Provident Financial – Cash Crew Relevantní propojení komunikace, image, se CSR aktivitou na mladou CS
ESET – 30 let antiviru Inspirace strategického posílení brandu
Home Credit – patrondeti.cz Inovativní business přístup k novým segmentům
IBM – From Hero To Zero Lidský přístupu k zaměstnancům v korporaci
SIEMENS – Nová prezentace Srozumitelné přiblížení B2B témat do běžného světa

 

Odebírejte naše novinky

Přidejte se k nám a žádná plánovaná akce Vám neunikne!

Plně respektujeme nařízení GDPR. Popis způsobu našeho chování najdete v patičce

 

-Děkujeme.