Co neubrzdíš, neukecáš aneb show me
Říká se, že marketing utrácí, co jiní vydělají, nebo že 50 % výdajů je vyhozených do vzduchu. Salesforce dává 53 % obratu zpátky do marketingu, Apple 7%. To jsou velké peníze.
Pro peníze se podniká. Peníze jsou měrnou jednotkou, které všichni rozumí, všichni v nich umíme porovnávat, umíme odhalit úspěch nebo neúspěch a prostě není od věci je používat jako měřítko na všechno, co se kolem děje…
V businessu mají prý jen 2 % dat reálný přínos, zbytek tabulek, grafů a indexů je používáno jen proto, abychom si kryli záda, abychom ukázali, že to, co někdo tvrdí je dobře nebo špatně, ale vlastně to nic neznamená a nic to nepřináší.
Průměrný Čech prý pracuje přes 41 hodin týdně, každý pátý dokonce víc než 46 hodin týdně. V práci trávíme nejvíce času ze všech okolních zemí. Přitom se prý skutečně – efektivně pracuje – věnujeme práci – 3 hodiny za den, pokud jsme na homeoffice jsou to hodiny 4.
Jen jeden obchodník z deseti udělá více než 3 kontakty s klientem pro uzavření obchodu, přitom se 80 % obchodů udělá až na 5. – 12. kontakt.
Existuje ohromné množství aktivit, kterým se věnujeme v životě v práci i businessu a ohromné množství jich je neefektivních, nedostatečných, nedotažených. Pokud máme dar řeči, umíme se ze všeho vylhat a můžeme odvrátit zjištění, že král je nahý, že tomu nerozumíme a v některých firmách, to projde. Každopádně na tomto místě, v této rubrice se budeme věnovat těm konkrétním a kolikrát velice alarmujícím číslům, které se prostě nedají okecat a které se třeba dají i omlátit jiným o hlavu.