Nešlo by to i jinak?

Setkání – Nešlo by to i jinak?

Aneb jinudy, ale dál v nabídce, přístupu i prodeji…

Vítězný team by se neměl měnit, když něco funguje, tak na to nesahej. Na druhou stranu, kdo chvíli stál, víte, kde je… V další přehlídce inspirativních případových studií jsme se podívali do různých oblastí, trhů a průmyslů, kde se řada věcí dělá léta stejně a může to bez problémů fungovat. My jsme si ale ukázali, že podívat se na zaběhlá pravidla z jiného úhlu, zpochybnit fungování, jít na to prostě jinak může být nejen velmi inspirující, ale i potřebné. Navíc není špatné vidět občas i nějaké případovky, které se prostě jenom dobře dělají. Podívali jsme se do světa retailu, zejména fashion, kde je velké množství nových, progresivních cest. Nahlédneme do služeb a zcela nové stavby finančních institucí, ale i do B2B a do detailu dotaženého technologického řešení, které má zlaté dno.

 

Svérázný „full service“ přístup mimo mainstream, co má desítky tisíc klientů

Po krátkém teoretickém rámci Tomáše Pouchy proběhl interaktivní vstup. Přes skype se k nám z Jeseníků připojil Daniel Arzt alias Richarda Woox, zástupce společnosti Woox. Společnosti, která vyrábí oblečení, ale přesto se v komunikaci a přístupu k zákazníkům výrazně liší od konkurenčních značek. Čím? Originalitou. Stačí projít web www.woox.cz  na kterém návštěvníka zaujme naprosto vše. Fotky, které si společnost fotí sama, kvalitní české výrobky a především komunikace. Za tou totiž stojí Richard Woox– smyšlená postava, která je však návštěvníkům tak blízká, že jim nevadí, že jim v mailech tyká a používá nespisovné a někdy až drzé výrazy.

 

Jak vlastně Richard Woox vznikl? Podle Daniela jednoduše- nikomu se nechtělo rozhodovat, kdo bude hlavní mluvčí a bude primárně komunikovat se zákazníky. Každý z nich uměl odpovědět na něco, ale potřebovali něco jednotného- osobu, která bude komunikovat napříč všemi kanály. A tak vznikl Richard. Ten mluví takovým jazykem, který členy týmu baví a je pro něj přirozený. A Wooxu to očividně funguje. Zákazníci jej milují.

 

I na začátku podnikání se tým kolem Daniela rozhodl dělat věci jinak. V první řadě se rozhodli poznat svého zákazníka. A to ne pomocí aplikací a promyšlených technologií, ale skutečně poznat. Osobně. V první řadě objel tým Woox všechny hudební festivaly a další akce po celé České republice. Tam se seznamoval se svými zákazníky a přibližoval jim své zboží. A to nebylo vše. Aby fanouškovskou základnu rozšířili tím, že nově získané zákazníky vybízeli k tomu, aby zvali své přátele a známé. Ne zadarmo samozřejmě. Každý, kdo pozval své přátele a ti se také u Woox registrovali, dostal slevu na všechny produkty, nebo dokonce některé z nich zdarma. Navíc doporučení od známých fungovalo velmi dobře a fanouškovská základna se rychle rozrostla. Dnes má Woox zhruba 30 000 věrných zákazníků, kteří u nich nakoupí několikrát ročně. A třetina z nich jsou ti lidé, kterým tuto značku doporučili jejich přátelé.

 

Ve Wooxu v současnosti pracuje zhruba 40 lidí, z toho 15 přímo ve výrobě. In house se vyrábí zhruba 20% kolekce. Málo českých brandů má vlastní šicí dílnu, proto je velká výzva a ambice, vyrábět postupně in house co nejvíce věcí.

 

 

Virtuální nákupu jsou velmi blízko a je v nich velký potenciál

Jako druhý vystoupil Radek Hudák ze společnosti Shoptet, který hostům ukázal, jak může virtuální realita pomoci firmám prodávat jejich zboží. Na začátku Radek ukázal několik ukázek toho, jak se už virtuální realita ve světe používá.

 

 

 

 

 

 

Radek dodává, že spousta takovýchto řešení nemusí být pro firmy vůbec drahé a můžou jim toho spoustu přinést – např. velký engagement se značkou – aplikaci Ikea si totiž stáhlo přes 6 milionů lidí.

 

Shoptet v současnosti vyvíjí aplikaci, ve které si lidé budou moci online zkoušet oblečení. Jednoduše si nasadí VR brýle, navolí si své míry a váhu a pak se jednoduše projdou po obchodě a vyzkouší si, co se jim zrovna líbí. Tato aplikace dokonce již v testovací verzi existuje, do budoucna se řeší lepší napojení na interní systémy a také jednodušší nahrávání produktů. Jak taková aplikace vypadá se dozvíte zde: http://www.ceskatelevize.cz/porady/11633975240-veda-24/218411058340007/video/601784

 

 

Třetím hostem byl Michal Peška ze společnosti Enehano, který hostům ukázal kam až lze dovést automatický zákaznický cyklus. Vše ukázal na příkladu pro americký startup Productboard.

 

Součástí řešení je totiž systém, který jen na základě zadaného e-mailu umí odanonymizovat zákazníka. Vyhledá nejen firmu, ve které pracuje, ale spáruje jej i s LinkedINem, Facebookem, najde jeho předchozí zaměstnání, nebo i telefonní číslo. Zkrátka projede všechny dostupné informace a vytáhne z nich to, co je relevantní. Je tak schopen až z 60% zákazníka identifikovat. I na základě takovýchto informací se potom společnost může rozhodnout, zda další komunikace se zákazníkem proběhne automaticky, nebo mu bude například přidělen obchodník.

 

Tajný, ale velmi unikátní přístup k pojištění

Posledními dnešními hosty byli David Bystrzycki a Jindřich Lenz ze společnosti Creative Dock, kteří nám v rámci setkání: Nešlo by to i jinak? představili úplně nový koncept pojištění. Vzhledem k tomu, že projekt ještě není spuštěn, si necháme detaily pro sebe. Vy se s ním seznámíte již brzy ?

Odebírejte naše novinky

Přidejte se k nám a žádná plánovaná akce Vám neunikne!

Plně respektujeme nařízení GDPR. Popis způsobu našeho chování najdete v patičce

 

-Děkujeme.