Kdo kazí buzzwordy?

Nejsem lingvista a nebudu tady lamentovat nad tím, že se v korporacích a marketingu obecně mluví jazykem, kterému nikdo moc nerozumí, který ovšem zní vznešeně a odborně. Když jdete po podstatě těchto pojmů zjistíte, že se většinou jedná o velice zajímavé oblasti s ohromným potenciálem. V čem spočívá to, že business drhne, projekty se neposouvají a změny se nedaří implementovat? Byly by to schopné vyřešit právě ty nadužívané buzzwordy?

57 procent nákupního procesu proběhne před první interakcí s obchodem. V USA se 98 procent přípravy na nákup děje online a teprve potom jdou zákazníci nakoupit do offline světa. 67 % zákazníků očekává omni-channel. Přesto jen čtvrtina firem umí alespoň průměrně propojit jednotlivé digitální komunikační kanály, natož i ty offline.

Na světě je téměř 1,3 miliardy uživatelů smartphonů, ale jen 17 % firem je schopno se propojit se zákazníkem touto cestou.

LinkedIn využívá 450 milionů lidí, jen 2 firmy z deseti však umí v rámci svého CRM sledovat interakce na sociálních sítích.

Facebook využívá 1,7 miliardy lidí, přesto více jak polovina společností stále nemůže být kontaktována přes sociální média.

Proč se to všechno děje?

Odpověď je snadná – je to totiž těžké. Všechny popisované oblasti představují většinou velké změnové programy, složité projekty, které jsou natolik komplexní, že se dá jen těžko říci, kdo může za úspěch a kdo za neúspěch. Společnosti a odpovědnosti v nich jsou fragmentované. Za úspěch ručí všichni a nikdo, chybí pevná ruka sjednotitele a hlavního garanta.

Pokud těmto složitým projektům, které propojují řadu oddělení, nikdo pořádně nerozumí nebo je aspoň nevnímá komplexně, jak může jednotlivé vstupující prvky spojit, jak je má vést nebo dokonce řídit? Ryba smrdí od hlavy, ale většina velkých změnových programů prostě hlavu nemá – vidíte a přesto smrdí.

Při analýze úspěšných projektů (a že také nějaké jsou) se ukazuje, že stěžejní je dobré zadání na začátku – obecně se říká, že dobré zadání je 50 procent úspěchu. Pokud zadání chybí a že je to většinou, ten zbytek už to nedohoní, obzvláště, pokud se ještě věci krásně zamlží módními výrazy, které si každý vysvětluje po svém. Je potom, možná, jednodušší to hodit na nic neříkající buzzwordy.

Odebírejte naše novinky

Přidejte se k nám a žádná plánovaná akce Vám neunikne!

Plně respektujeme nařízení GDPR. Popis způsobu našeho chování najdete v patičce

 

-Děkujeme.