Články

Zaplať a mlč (a zhyň)

Zaplať a mlč (a zhyň)

Tomáš Poucha, ředitel Marketingového institutu
Neustále nepřestávám žasnout nad schizofrenií, která se v marketingu objevuje a projevuje. Na jedné straně se společnosti holedbají, jak chtějí vycházet vstříc svým zákazníkům, jak jim designují služby a chtějí je opečovávat a na druhé straně – v reálném světě na ně kašlou…

číst více
Black Friday – oblíbená akce, nebo záminka ke zbavení se neatraktivního zboží?

Black Friday – oblíbená akce, nebo záminka ke zbavení se neatraktivního zboží?

Tomáš Poucha, ředitel Marketingového institutu
Čeští obchodníci často využívají výprodeje na Černý pátek, jen aby se zbavili neatraktivního zboží. Svou cenovou politikou, kdy spouštějí stále častěji stále více slevových akcí, si dlouhodobě kazí ceny i marže. Pokud obchodníci nezmění přístup ke své cenové a slevové politice, brzy se jim to vymstí.

číst více
Kdo může za úspěch?

Kdo může za úspěch?

Tomáš Poucha, ředitel Marketingového institutu
Nedávno jsme se v průzkumu s Millward brown ptali, kdo určuje směr a koncepci firmy. Očekával jsem, že to bude asi ten, kdo pracuje s čísly – tedy finanční ředitel a jeho oddělení. Ukázalo se, že jsem byl pěkně mimo – tedy tak trochu napůl… Finanční oddělení určuje zhruba desetinu všech firem u nás…

číst více
Kdo kazí buzzwordy?

Kdo kazí buzzwordy?

Tomáš Poucha, ředitel Marketingového institutu
Nejsem lingvista a nebudu tady lamentovat nad tím, že se v korporacích a marketingu obecně mluví jazykem, kterému nikdo moc nerozumí, který ovšem zní vznešeně a odborně. Když jdete po podstatě těchto pojmů zjistíte, že se většinou jedná o velice zajímavé oblasti s ohromným potenciálem…

číst více
Co neubrzdíš, neukecáš aneb show me

Co neubrzdíš, neukecáš aneb show me

Tomáš Poucha, ředitel Marketingového institutu
Říká se, že marketing utrácí, co jiní vydělají, nebo že 50 % výdajů je vyhozených do vzduchu. Salesforce dává 53 % obratu zpátky do marketingu, Apple 7%. To jsou velké peníze…

číst více

Odebírejte naše novinky

Přidejte se k nám a žádná plánovaná akce Vám neunikne!

Plně respektujeme nařízení GDPR. Popis způsobu našeho chování najdete v patičce

 

-Děkujeme.